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개발/Unity

문제해결)The AnimationClip '팝업이름' used by the Animation component '프리팹' must be marked as Legacy.UnityEngine.Animation

by 테샤르 2023. 8. 16.

The AnimationClip '팝업이름' used by the Animation component '프리팹' must be marked as Legacy.UnityEngine.Animation

The AnimationClip 'popup_open' used by the Animation component '프리팹' must be marked as Legacy.UnityEngine.Animation/Enumerator:MoveNext ()Utill:GetAnimationClipName (UnityEngine.Animation) (at Assets/Resources/Script/Base/Utill.cs:396)

 

Animation을 추가하는 과정에서 발생한 Warning으로

Animation의 Clip에서 Name을 기준으로 데이터를 만드는 코드였는데.

대략적인 설명을 보면 Legacy.UnityEngine.Animation 이라는 설명이 있다. 

 

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Animator를 사용해야하는데 Animation Clip을 기준으로 옛날 방식으로 사용하고 있다는 내용인데

Unity에서 권장하는건 여러가지 Animation을 다중으로 사용하려면 메카님(Mecanim)을 권장한다.

하지만 옛날 방식으로도 사용이 가능하다. 방법은 다음과 같다.

<해결방법>

Animation의 Inspector 에서 Debug 로 들어간다.

Animation의 Legacy를 체크한다.

다시 사용하면 정상적으로 동작한다.

옛날방식으로 권장하지는 않는다.

 

Unity Legacy Animation System : [링크]

 

Unity - Manual: Legacy Animation System

A Glossary of animation terms Legacy Animation System Prior to the introduction of Mecanim, Unity used a simpler animation system. For backward compatibility, this system is still available. The main reason for using legacy animation is to continue working

docs.unity3d.com

 

Unity Learn -  Mecanim (Animator Controller): [링크]

 

Animator Controllers - Unity Learn

An Animator Controller is a Unity asset that controls the logic of an animated GameObject. Within the Animator Controller there are States and Sub-State Machines that are linked together via Transitions. States are the representation of animation clips in

learn.unity.com

 

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