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개발/Unity

Unity) 빌드 정보:Build Report (빌드 후 -Texture, Meshes,Animation, Sound, Script 용량,압축 정보 등등)

by 테샤르 2023. 1. 31.

빌드 정보:Build Report 

(빌드 후 -Texture, Meshes,Animation, Sound, Script 용량,압축 정보 등등)

 

Unity에서 Build 를 하게되면 해당 Build 의 Report 라는 빌드 결과에 대한 정보가 나온다.

이 정보에는 여러가지 정보가 많이 포함되어 있다. 빌드 과정에서 실제 용량이나 묶이는 리소스들을 파악이 가능하다.

 

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< 빌드 정보 확인 방법 >

빌드 정보 확인하는 방법은 다음과 같다. (빌드가 정상적으로 나온 경우에 노출된다.)

빌드 진행 이후의 Console의 메뉴 'Open Editor Log'를 선택하면

Editor.log가 열리게 된다.

 

Editor.log의 정보에서 'Build Report'를 검색하면 된다.

 

< 빌드 정보 >

 

빌드의 정보는 다양한데 리소스들의 이름과 용량, 퍼센트, 압축 여부 등 여러가지 정보를 제공해준다.

추가로 정보를 찾다보니 UMP중에 관련된 Build Report Inspector라는것도 있어서 같이 정리한다.

 

Unity Build Report : [링크]

 

Unity - Scripting API: BuildReport

A BuildReport object is returned by BuildPipeline.BuildPlayer and can be used to discover information about the files output, the build steps taken, and other platform-specific information such as native code stripping.

docs.unity3d.com

 

Build 자세한 정보 : [Unity Blog 링크]

 

Build times: Get the details | Unity Blog

During development, replacing those assets by smaller ones, or creating build profiles without the scenes referencing them, will help in reducing iteration times.

blog.unity.com

 

Unity Build Report Inspector(Preview) : [링크]

 

About Build Report Inspector | Build Report Inspector | 0.3.0-preview

About Build Report Inspector Build Report Inspector is an Editor script which implements an inspector for the BuildReport class added in Unity 18.1. The BuildReport class lets you access information about your last build, and helps you profile the time spe

docs.unity3d.com

 

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