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개발/Unity

Unity) URP(Universal Render Pipeline) 셰이더 사용하는 방법

by 테샤르 2021. 4. 30.

URP 셰이더 사용하는 방법

Unity에서 URP 셰이더를 사용하는 방법은 다음과 같다.

 

사용할 프로젝트의 Package Manager에서 Universal RP를 Install 한다.

Asset - Create - Rendering - Universal Render Pipeline - Pipeline Asset

생성된 UniversalRenderPipelineAsset_Renderer를

[Project Setting] -[Graphics] Scriptable Render Pipeline Settings에 포함시키면 된다.

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URP 셰이더를 사용하려면 프로젝트의 Universal RP를 선택해서 만들면 된다.

 

 

Unity Blog 참고 : [URP-경량 렌더 파이프라인의 진화]

 

How the Lightweight Render Pipeline is evolvingURP - 경량 렌더 파이프라인의 진화軽量レンダーパイプライン

We have renamed the Lightweight Render Pipeline in 2019.3. It’s now the Universal Render Pipeline, a powerful solution that delivers beautiful graphics and performance while scaling to a wide range of platforms. The Universal Render Pipeline supports the

blogs.unity3d.com

URP Doc : [링크]

 

Universal Render Pipeline overview | Universal RP | 11.0.0

Universal Render Pipeline overview The Universal Render Pipeline (URP) is a prebuilt Scriptable Render Pipeline, made by Unity. URP provides artist-friendly workflows that let you quickly and easily create optimized graphics across a range of platforms, fr

docs.unity3d.com

 

 

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