URP 셰이더 사용하는 방법
Unity에서 URP 셰이더를 사용하는 방법은 다음과 같다.
사용할 프로젝트의 Package Manager에서 Universal RP를 Install 한다.

Asset - Create - Rendering - Universal Render Pipeline - Pipeline Asset

생성된 UniversalRenderPipelineAsset_Renderer를
[Project Setting] -[Graphics] Scriptable Render Pipeline Settings에 포함시키면 된다.


URP 셰이더를 사용하려면 프로젝트의 Universal RP를 선택해서 만들면 된다.

Unity Blog 참고 : [URP-경량 렌더 파이프라인의 진화]
How the Lightweight Render Pipeline is evolvingURP - 경량 렌더 파이프라인의 진화軽量レンダーパイプライン
We have renamed the Lightweight Render Pipeline in 2019.3. It’s now the Universal Render Pipeline, a powerful solution that delivers beautiful graphics and performance while scaling to a wide range of platforms. The Universal Render Pipeline supports the
blogs.unity3d.com
URP Doc : [링크]
Universal Render Pipeline overview | Universal RP | 11.0.0
Universal Render Pipeline overview The Universal Render Pipeline (URP) is a prebuilt Scriptable Render Pipeline, made by Unity. URP provides artist-friendly workflows that let you quickly and easily create optimized graphics across a range of platforms, fr
docs.unity3d.com
★☆☆☆☆
'개발 > Unity' 카테고리의 다른 글
Unity)Android Gradle Plugin Version Change (4) | 2021.05.13 |
---|---|
Unity) Audio / Sound 사운드 -최적화 및 설정 (0) | 2021.05.10 |
Unity)점진적 가비지 컬렉션 (User Incremental GC) (0) | 2021.04.26 |
Unity)어드레서블(Addressables) (0) | 2021.04.15 |
Unity)해결)VisualStudio)CS0246 형식 또는 네임스페이스 이름을 찾을 수 없습니다. using 지시문 또는 어셈블리 참조가 있는지 확인하세요. (0) | 2021.04.12 |
댓글